הדירות מוכנות אבל בית כנסת אין / גואל ועקנין

    גואל ועקנין 1 Comment on הדירות מוכנות אבל בית כנסת אין / גואל ועקנין
    0:30
    16.05.24
    איתי גדסי No Comments on ברקע חוק הגיוס: מועצת החכמים מקימה ועדת ראשי ישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני כ- 3 שנים אבא שלי טס לצרפת למספר ימים. לכל אורך הטיסה התיישב איש עסקים צרפתי בכיר שבהשכלתו הוא מהנדס בעל שם גדול מאוד בתעשייה הצרפתית. לשאלתו של אבי על מהות עיסוקו, ענה הבחור כי ההתמחות שלו היא כזו שכאשר מתכננים פרויקטים גדולים לטווח של שנים ארוכות הוא יודע לעשות את כל החישובים והבדיקות כדי ליצור מצב שמקום שטופל לא יחזרו אליו שוב. במילים אחרות, ראיה לטווח המאוד רחוק.

    מכיוון שאני לא מגלה עניין בכל הפגישות האקראיות של אבא שלי ומן הסתם גם אתם לא באמת מעניינים אז אסביר במה דברים אמורים.

    ביום חמישי האחרון עברתי ביחד עם משפחתי דירה. לכאורה דבר פשוט אם לא לוקחים בחשבון את פעולות האריזה ולאחר מכן הפריקה.

    עברתי מדירה ברמת בית שמש א' שזו שכונה ותיקה (יחסית) למקום המדובר ביותר בשנים האחרונות וזו רמת בית שמש ג'. לכאורה מעבר פשוט מאוד, משהו שיעשו תוך שנתיים למעלה מאלפיים בתי אב ובכל זאת משהו לא הסתדר לי.

    העיר בית שמש שבעה מחלוקות ומדנים ללא הרף רק בגלל העובדה שמרבית רוכשי הדירות הנם בני המגזר החרדי והטענה העיקרית ברחבות העיר הוותיקה הייתה שראש העיר משה אבוטבול רימה את חלק משותפיו בקואליציה ונכנע לרבני העיר שהורו לו לייחד את השכונה אך ורק לציבור החרדי. למען הסר ספק וכמי שליווה את בית שמש ב- 13 השנים האחרונות אני אומר בצורה ברורה לכל מי שמוכן לשמוע כי אף אדם שאינו חרדי לא היה בא לרכוש דירה ברמה ג' כמו שהם לא באו לרמה א' ובדיוק כמו שהם לא באים היום בהמוניהם לפרויקטים שמיועדים לציבור הכללי.

    וכאן הבן שואל, אם לכולם ברור שיגורו בשכונה החדשה חרדים מכל הסוגים והעדות, מדוע אף אחד לא דאג לכמה מנ"דים הראויים לשמש כמקום תפילה נורמלי? מדוע הייתי צריך להתפלל בשבת הראשונה שלי בשכונה במחסן קטן וצפוף שאחד מדיירי השכונה ויתר על השימוש בו לעת עתה כדי שיהיה היכן להתפלל? מדוע אף אחד לא חשב לתכנן משהו לטווח הרחוק יותר ולא דרש מכל קבלן שיקצה מבנה יביל לטובת השכונה שעתידה להיות מאוכלסת בעוד 200 משפחות כבר בחודשיים הקרובים?

    האמת, כשאני חושב על זה, יש לי תשובה ברורה למה זה קרה, פשוט אף אחד מפרנסי העיר לא היה עם אבא שלי באותה טיסה לצרפת.

    חבל!



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      באמת עצוב שאין בית כנסת בשכונה החדשה.
      ויש מקווה?